Mies joka kuoli

Antti Tuomaisen Mies joka kuoli -romaanista elokuva

Elokuvatuotantoyhtiö Luminoir on ostanut elokuvausoikeudet Antti Tuomaisen syyskuussa 2016 ilmestyneeseen Mies joka kuoli -romaaniin.

”Antti Tuomainen on kirjoittanut eräitä viime vuosien parhaimpia pohjoismaisia rikosromaaneja, ja Mies joka kuoli tuo kirjailijakuvaan vielä yhden uuden puolen: Coen-veljesten tyylisen mustan huumorin”, kommentoi Tuomaisen elokuvaoikeuksia edustava agentti Federico Ambrosini Salomonsson Agencystä.

Mies joka kuoli on trilleri sieniyrittäjä Jaakko Kaunismaasta, joka saa tietää joutuneensa pitkällisen ja kuolemaan johtavan myrkkyaltistumisen uhriksi.

”Suomalaisen sieniyrittäjä Jaakko Kaunismaan tarina on vallaton teos, jolle voi povata myös kansainvälistä menestystä. Voisiko suomalaista asennetta ja sielunmaisemaa enää hersyvämmin kuvata?” kuvailevat Luminoir-elokuvayhtiön tuottajat Markku Flink ja Pauli Pentti.

”Jo kirjaa kirjoittaessa näin ja koin tarinan erittäin visuaalisena. Siksikin tuntuu erityisen hyvältä, että tarinaan ovat tarttumassa kokeneet elokuvantekijät, jotka erinomaisten keskustelujen perusteella näkevät perusolemukseltaan vakavassa tarinassa samat sekä komedialliset että jännitykselliset ulottuvuudet”, Tuomainen kommentoi.

Antti Tuomaisen teoksia on julkaistu 28 maassa, ja myös vuonna 2013 ilmestyneestä Synkkä niin kuin sydämeni -rikosromaanista on tekeillä elokuva.

Salomonsson Agency on vuonna 2000 perustettu kirjallisuusagentuuri, joka edustaa monia pohjoismaiden eturivin kirjailijoita, kuten Sofi Oksasta, Jo Nesbøa, Monika Fagerholmia ja Liza Marklundia.

Luminoir on vuonna 2015 perustettu elokuvatuotantoyhtiö, joka tuottaa elokuvia ja draamasarjoja kansainväliseen ja kotimaiseen levitykseen.

Lisätiedot:

Like Kustannus: Piia Väisänen, piia.vaisanen@like.fi, p. 050-5204699