Ruotsinsuomalainen Petteri Nuottimäki, ”Tukholman Mikael Niemi”, saapuu Helsinkiin vierailulle 1.–2.2.

Medialle

Petteri Nuottimäki (s. 1968) on Ruotsin uusi lemmikkisuomalainen. Ennen esikoisromaaninsa Varaudu pahimpaan julkaisua hänet tunnettiin suositusta elokuvastaan Levoton Sussie.

Nuottimäki vierailee 1.–2.2. Helsingissä puhumassa 29.2. ilmestyvästä teoksestaan. Nuottimäki saapuu myös Liken kevätinfoon maanantaina 1.2.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: Nora Varjama, nora.varjama@like.fi, puh. 050 547 6868.

Varaudu pahimpaan kertoo ruotsinsuomalaisesta perheestä, jonka Matti-isä on vaurastunut bisneksillään. Kun Matti saa kuulla, että hänellä on vain vähän elinaikaa jäljellä, laittaa hän pystyyn kilpailun perinnöstä. Lapsista se, joka sijoittaa 100 000 kruunua parhaiten, perii firman. Peliriippuvainen Raimo, rikollisiin rakastuva Elina ja yksinkertaisesti toivoton tapaus Antti saavat aikaan ketjureaktion, josta ei puutu hulvattomia juonenkäänteitä.

Romaania on verrattu muun muassa Mikael Niemen romaaniin Populäärimusiikkia Vittulajänkältä ja Jaroslav Hašekin Kunnon sotamies Svejkiin. Nuottimäki itse vannoo tarinan olevan sukukronikka.

Petteri Nuottimäki syntyi vuonna 1968 Suomessa, mutta muutti perheineen pian Ruotsiin, kuten romaanin perhekin. Hän työskentelee tv- ja elokuvakäsikirjoittajana. Nuottimäki puhuu yhä suomea jonkin verran.

Kirja ilmestyy 29.2. Kirjasta on otettu ennakkokappalepainos, tiedustelut: arvostelukappaleet@like.fi
Kirjan esittelu ja iso kansikuva (pikkukuvaa klikkaamalla): http://like.fi/kirjat/varaudu-pahimpaan

Nora Varjama

Like Kustannus